رئيس دانشگاه پيام نور نحوه محاسبه معدل دانشجويان دانشگاه پيام نور را اعلام كرد.

محمد حسيني گفت: در پايان هر نيمسال تحصيلي ميانگين نمره‌هاي دانشجويان در آن نيمسال به نام ميانگين نيمسال و ميانگين نمره‌هاي تمام درس‌هاي گذرانده شده از اول دوره تحصيلي دانشجو تا پايان نيمسال تحصيلي به نام ميانگين كل محاسبه و در كارنامه دانشجو ثبت مي‌شود.
وي درباره محاسبه ميانگين نيمسال تحصيلي گفت: براي محاسبه ميانگين نيمسال تعداد واحدهاي هر درس اخذ شده در آن نيمسال تحصيلي در نمره آن درس ضرب و مجموع حاصل ضرب‌ها بر تعداد واحدهاي گرفته شده در آن نيمسال تقسيم مي‌شود.
رئيس دانشگاه پيام نور با بيان اينكه براي محاسبه ميانگين كل نمرات دانشجويان دانشگاه پيام نور، تعداد واحد هر درس گذرانده شده تا پايان آخرين نيمسال‌ تحصيلي درنمره آن درس ضرب و مجموع حاصل ضرب‌ها بر تعداد كل واحدهاي گذرانده شده تا پايان آخرين نيمسال تقسيم مي‌شود، اظهار كرد: نمره درس‌هاي ترم تابستان و درس‌هاي پذيرفته شده و نيز تك درس تنها در محاسبه ميانگين كل دانشجو محسوب مي‌شود.